Vistas de página la semana pasada

miércoles, 14 de diciembre de 2011

EDUCACIÓN DIFERENCIADA

Natura gizonari gaitasun batzuekin egin zion eta emakumeari beste batzuekin. Esate baterako, neskak hizkuntzetan eta ortografian hobeak dira. Aldiz, mutilak matematikan, eduki teknikoetan eta kiroletan. Horregatik ezin diegu hezkuntza mota berdina eskaini, genero bakoitzari trebeagoak diren gaitasunetan gero eta gehiago garatzeko aukera eman behar diegu. Baina hau eskola mistoetan konplexuagoa da, izan ere, emozio eta izateko era desberdinak dituzte bi sexuen arteko gizakiek. Kontuan izan behar dugu, bestela naturaren justiziaren kontran doa. Haurretik esan dudan bezala, emakumeek eta gizonek desberdinak dira alor askotan eta gaitasunak adibide bat da. Desberdintasun honi esker eta eskolan ezarriko den errespetuaren ondorioz, gazte bakoitzak behar duen momentuan heldua egingo da. Pedagogia, benetako askatasunean oinarritzen da. Kohezkuntzaren egitura, ondo dago oinarritua, baina onartu behar dugu emateko era ez dela guztiz onena. Ezin dugu ahastu, hezkuntza askea dela, eragile ugari eduki arren. Baina hori lortzeko, irakasteko askatasuna eduki behar dugu. Beraz,`` Cumbre de Salamanca´´-n oinarritutako helburuak errespetatu behar ditugu.  

Ideia nagusiak.
-       Emakumeek eta gizonek ez daukate identitate pertsonal berdina. Beraz, eskolak errestu behar du kualitate horrek mantentzeko bidea.
-   Eskola mixtoetan arazoak egoten dira honekin aurrera egiteko. Izan ere, emozio eta izateko era desberdinak dituzte bi sexuen arteko gizakiek.
-   Generoen arteko desberdintasunak kontuan ez edukitzea, naturaren justiziaren kontran doa.
-          Errespetatzea, desberdintasunak onartzea da.
-  Tratu berezia ematea naturaz desberdintak direnei logikoa da. Emakume eta gizonen ahalmenak hobeto garatu daitezen.
-          Neskek txikiak direnean errestasun gehiago daukate hitz egiteko. Mutilek %30 zailtasun gehiago daukate.
-          Neskak; hobeagoak ortografian.
-          Mutilak; matematikak, eduki teknikoak eta kiroletan.
-        Familia alorrean, ulertzen dute seme eta aleben artean hezkuntza desberdina dela. Gehiago potentziatzeko.
-          Errespetua oinarrituko da eskoletan, bakoitzak bere heldutasuna eskuratzeko.
-          Kohezkuntza ez dago horren hedatuta generoen arteko desberdintasunak garatzeko.
-          Benetako askatasuna oinarritzen du, pedagogia desberdin bat.
-          Kohezkuntzaren ikerketa egin beharra dago, onurak edo kalteak ekartzen dituen aztertzeko.
-          Egitura ondo oinarritua dago, baina emateko era ez da guztiz komenigarria agian.
-          Hezkuntza askea da, eragile ugari eduki arren.
-          ``Cumbre de Salamanca``-n  oinarritutako helburuak errespetatu beharra, hau da, hezkuntza askea.
-          Hezkuntza askea izateko, irakasteko askatasuna egon behar da.
-          Ez badaude hauetako eskola mota ugari, alferrikakoa da ikastetxe mixtoa oinarritzea, duela urte batzuk gezurrezko dogma bazen ere.

No hay comentarios:

Publicar un comentario